Logo meierij.nl


Sjors Rosendaal toont tijdens de Boxtelse weekmarkt trots het 1e vaatje. FOTO: Ad van de Wetering
Sjors Rosendaal toont tijdens de Boxtelse weekmarkt trots het 1e vaatje. FOTO: Ad van de Wetering (Foto: Sjors Rosendaal toont op Boxtelse markt trots het 1e vaatje Hollands Nieuwe. Heeren van de Vis staat al vele jaren op de Boxtelse weekmarkt. FOTO: Ad van de Wetering)

Heeren van de Vis scoren 1e vaatje Hollandse Nieuwe

  Zakelijk

Op 13 juni is het de Heeren van de Vis uit Veenendaal eindelijk gelukt om het 1e vaatje Hollandse Nieuwe te bemachtigen. Tijdens een bewogen veiling in de haven van Scheveningen waren het de gebroeders Sjors en Nico Rosendaal, eigenaren van de Heeren van de Vis, die het winnende bod inbrachten.

REGIO - Al 27 jaar is er een Veenendaalse vertegenwoordiging tijdens de veiling van het 1e vaatje Hollandse Nieuwe haring. Het begon al in de jaren '80 van de vorige eeuw met opa Cees Rosendaal. Al snel werd het veilingbezoek overgenomen door zijn zoon Wim Rosendaal die de veiling liefst 26 jaar achtereen bezocht. Later vaak samen met zijn zoons Sjors en Nico; de huidige eigenaren van de Heeren van de Vis. Na een pauze van enkele jaren besloten Sjors en Nico dit jaar weer actief deel te nemen aan de veiling. Wat niemand ooit had durven dromen; deze keer met groot succes!
"Het is ons eindelijk gelukt", blikt Sjors Rosendaal trots terug: "Een heel mooi moment voor het bedrijf, maar zeker ook voor onze familie. Na zo vaak mee geboden te hebben, waren we er dit keer extra op gebrand het vaatje mee naar huis te nemen. Zeker ook met het goede doel in het achterhoofd. Want de opbrengst, 63.000 euro, gaat in zijn geheel naar stichting Make-A-Wish. Deze vervult de wensen van jonge kinderen met een levensbedreigende ziekte. Vandaar dat wij extra gemotiveerd waren!"

Reageer als eerste