Logo meierij.nl


Isa van Uden hoopt op veel duimpjes voor haar zelf bedachte filmpje voor De Viralfabriek. Foto: Wendy van Lijssel
Isa van Uden hoopt op veel duimpjes voor haar zelf bedachte filmpje voor De Viralfabriek. Foto: Wendy van Lijssel (Foto: Wendy van Lijssel)

Duimpje omhoog voor Isa van Uden

Wendy van Lijssel

'Ik ben niet klein en schattig'

Een duimpje omhoog via de speciale link. Dat is eigenlijk het enige wat de 9-jarige Isa van Uden uit Den Dungen aan iedereen vraagt omdat zij het nodig heeft om door te stomen naar de halve finale van De Viralfabriek van Nickelodeon. Een televisieprogramma waarin beginnende youtubers met elkaar de strijd aangaan met een door hen zelf bedacht filmpje waarbij ze bijgestaan worden door een professionele youtube coach. Na 2000 inzendingen behoort Isa tot de laatste 8.

DEN DUNGEN - Eigenzinnig, ondernemend, energiek en creatief. Zo mag je de jonge Isa gerust noemen. Isa is model, ze vlogt, heeft haar eigen bedrijf Isa's juicebar, ze had zangles en heeft musical- en gitaarles, speelde en speelt in televisieseries en commercials en daarbij weet ze ook nog tijd te vinden voor haar vriendinnen en oh ja, ze gaat naar school. De afgelopen weken was ze op zondag om 18.00 uur te zien op Nickelodeon in een aflevering van De Viralfabriek. Een programma waarin kinderen het tegen elkaar opnemen met een door hen zelf bedacht en gemaakt filmpje waarbij ze bijgestaan worden door professionals. In elke aflevering nemen twee teams het tegen elkaar op. Degene met de meeste likes gaat door. Dát Isa zo ver kwam is al een overwinning. Er waren maar liefst 2000 kinderen die een filmpje instuurden en ze vlogt nog niet zo lang. "Ik ben model en er werd me door een opdrachtgever aangeraden om dat te gaan doen. Een youtuber die dat goed doet en veel volgers krijgt noemen ze een influencer. Vloggers krijgen ook vaak fotoshoots aangeboden", vertelt ze. Ze regelde een camera en toog aan de slag. "Aan mijn eerste filmpje heb ik gelijk een prijsvraag verbonden met inzet van de pet met handtekening die ik kreeg na een bezoekje aan een musical", blikt ze terug. Dat is intussen circa 8 maanden geleden. Isa is een bezige bij. Naast al het genoemde volgt ze castingbureaus en reageert op oproepen. Dat leverde haar al rollen op in series als 'Hufterproof', 'Benidorm Bastards', maar ook een televisiereclame.

Ook kwam ze in actie na de op oproep van De Viralfabriek en stelde zich in een filmpje voor. Dat deed ze dusdanig dat ze tot de laatste acht deelnemers is doorgedrongen en er al twee afleveringen te zien zijn geweest. "In de 1e aflevering ben ik gekoppeld aan Gekke Markie oftewel Mark Hoekx. Dat is een professionele YouTube coach. Het filmpje van afgelopen zondag heb ik echter zelf bedacht. "We hebben ons samen voorgesteld waarbij niet Mark, maar ik hém vertel wat ik hem allemaal ga leren. Hij noemt me doorlopend klein en schattig, maar ik laat erin zien dat ik pittiger ben dan gedacht. Terwijl Mark een winkel ingaat, sloop ik zijn auto", vertelt ze met een lachje, om toe te voegen: "En ik eindig ermee te vertellen dat ik dit ga doen bij iedereen die me geen duimpje geeft." Laatstgenoemde is natuurlijk niet waar, maar ze hoopt wel dat iedereen via Youtube (via het kanaal van Nickelodeon) een like geeft want: "Ik wil heel graag winnen."

Meer berichten




Shopbox